Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



* DjVu megjelenítő: Windows Mac OS Android

 
133.96 KB
2008-01-15 11:51:36
 

image/vnd.djvu
Nyilvános Nyilvános
281
3671
Rövid leírás | Teljes leírás (18.32 KB)

A cikk a következő könyvből származik (133-135. oldal):


Cím: 19/2., Zala megye kézikönyve=Handbook of Zala county
Közös adat: Magyarország megyei kézikönyvei=County handbooks of Hungary=Handbücher der Komitate Ungarns
Közreműködő: Hóbor József (1954) (szerk.) ; Béli József (közrem.)
Szerz. közl.: [főszerk. ... Hóbor József] ; [a megyei és településtanulmányok szerzői ... Béli József et al.]
ETO jelzet: 908.439.121(035) ; 050.8(439.121)
Tárgyszó: Zalavár
Szakjelzet: 908
Cutter: M 16
ISBN: 963-9089-19-2
Oldalszám: 488-1040 p.
Megjegyzés: Lezárva: 1998. márc. 31. ; Bibliogr.: p. 470-472. ; Összefoglalás angol nyelven


A cikk felismertetett szövege:


Lakosság száma: 762 fő
FITYEHAZ
Belterület: 54 ha
FITYEHAZ KOZSEG ÖNKORMÁNYZATA
8835 Fityeház, Alkotmány tér 10. Telefon: (93) 369-008

Külterület: 596 ha





Fityeház Nagykanizsától délre 12 kilométerre, a Mura közelében és a Principáliscsatorna mellett fekszik. Az 1870-es évektől vasúti megállóval rendelkezik a Nagykanizsa-murakeresztúri főútvonal mentén. Határa viszonylag kicsi és sík, néhol lapályos, túlnyomó részben homokos.
Történelem
A levéltári adatok először 1422-ben szólnak a faluról, ekkor Fythyefelde alakban olvashatjuk. A későbbiekben Fygehaza (1531), Fytthye (1573), majd Fityeháza (1786) változatai ismeretesek. Mai végleges formájában 1877-től fordul elő. A Fityeház elnevezés előtagja személynév, mely a "fites-finta" szó családjával áll összefüggésben, és ehhez járult a -ház(a) utótag lakóhely, otthon értelemben. Első említésekor Keresztúri Balázs birtokrészeként találkozunk a településsel peres iratban, a nevezett családja
Római katolikus templom
BASIC INFORMATION
• The settlement lies 13 kms south from
Nagykanizsa. It is easily accessible by the
Nagykanizsa ■ Murakeresztúr railway
line. The settlement is lirst mentioned in
the written documents as early as 1422
under the name of Fythyfelde. When the
place is first mentioned it is owned by
Balázs Keresztúry. In 1531 it belongs to
the Kanizsa parish. The place was in-
vaded by the Turks several times. As the
villagers were afraid of the Turks they did
not dare to remain in the settlement. This
might be the teáson why the place re-
mained uninhibited until the end of the
Tutkish occupation.
• The place was tesettled very eatfy. In the
18 th century Fityeház had several own-
ets. The Batthyány family temained the
main landownet of the area until the
1930 s. From the 19 th century the place
was mainly settled by Croats. The reál
development of Fityeház started when
the railway line between Nagykanizsa and
Pécs touched the viliágé in the 1870 s.
Unfortunately the number of inhabitants
decreases.
• The infrastructure is good in the village.
100% of the apartments are with run-
ning water, 32% of the apartments are
with telephoné, garbage collection is
provitied. Health - sports - and cultural
facilities are alsó good. The villages has
a culture centre library, elementary
school and sports fields. There are 21
small enterprises in the village.
• Until 1990 Fityeház belonged to Murak-
ersztúr After the elections of 1990 the
new municipality considered the devel
opment of the village very important.
They wanted to stop people\'s moving,
15 new building sites were given to
those who wished to remain here. Fit
yeház has a twin city in Croatia.

Patófalvi György ellen pereskedett. Hosszú idő után hallunk újra a településről. 1531-ből azt tudhatjuk meg róla, ho...